Radegast
január 2022 – súčasnosť
- Produktové PR
O klientovi
,,Život nie je vždy ľahký, ale ak ste dostatočne silný na to, aby ste prekonali jeho výzvy, len vtedy môžete byť skutočne hrdí na to, kým ste,“ aj touto myšlienkou sa prezentuje nošovický pivovar Radegast, ktorého vlastníkom je Plzeňský Prazdroj. Radegast má za sebou už viac ako 50 ročnú históriu a dodnes so sebou nesie veľkolepý odkaz ešte od prvých sládkov, a to variť pivo s výraznou prémiovou horkosťou. Pivovar ma aktuálne veľmi široké portfólio a v segmente HORECA si stihol aj v našich končinách vybudovať silnú pozíciu.
Náš cieľ
V posledných rokoch je medzi spotrebiteľmi a milovníkmi pív veľký záujem práve o pivá s vysokou horkosťou. Pivný trh sa vyvíja a spotrebitelia chcú ochutnávať nové pivné štýly. Aj preto sme videli potenciál v ich oslovení. Naša spolupráca spočívala v rozdelení komunikácie do niekoľkých vĺn. Hneď v úvode sme mali za úlohu predstaviť Slovákom najhorkejšiu novinku na trhu, pivo Radegast Ratar, s dôrazom na jeho špecifické vlastnosti v porovnaní s bežnými pivami.
V tejto súvislosti sme distribuovali médiám tlačovú správu, ktorú sme spojili s kreatívnym samplingom pre vybrané médiá. Pripravili sme im balíček horkej výzvy s názvom ,,Otestuj svoje limity“, ktorý obsahoval rôzne produkty horkej príchute. Najhorkejšie z nich bolo pivo Radegast Ratar. Tento spôsob prezentácie produktu sa ukázal spätne pri monitoringu ako veľmi úspešný a vďaka nemu sa nám objavilo niekoľko spontánnych výstupov ako v online, tak aj v niekoľkých printoch. V tejto fáze sme klientovi navrhli aj spoluprácu s foodblogermi, ktorí by vyzvali svojich sledovateľov k ochutnávke najhorkejšieho piva na trhu a využili ho v rámci svojich receptov. Tu sme taktiež zaznamenali veľmi pozitívny feedback, čo ukázali aj štatistiky na sociálnych sieťach.
V ďalších komunikačných vlnách našej spolupráce sme sa snažili dať do povedomia médií, ale aj širokej verejnosti, populárne nosičské preteky – letnú Nosičskú stovku a jesennú Sherpa Rallye. Vysokohorskí nosiči čelia obrovským výzvam, musia zdolávať náročný terén a niesť ťažký náklad na chrbte (vrátane piva Radegast). Pri tejto príležitosti sme v oboch prípadoch distribuovali médiám pozvánku na podujatie spolu s tlačovou správou. Po evente sme médiám poskytli aj materiál v podobe zoznamu víťazov, prehľad TOP momentov, fotografie a takisto aj krátky videozáznam z akcie. Pri monitoringu sme zaevidovali príjemné prirodzené výstupy v TV, ale rovnako úspešne sme pokryli online priestor a printové médiá.
Naše aktivity
- Preklad a príprava tlačových materiálov, tlačových správ, vlastných textov, zaujímavých tipov pre médiá z oblasti HORECA a ich distribúcia
- Rešerš vhodných médií a tém, hľadanie mediálnych príležitostí, nadväzovanie a udržiavanie vzťahov s jednotlivými médiami (media relations)
- Kreatívny sampling pre vybrané médiá
- Poskytovanie podkladov a fotomateriálu jednotlivým médiám
- Spolupráca s influencermi
- Spätné vyhodnocovanie spolupráce a monitoring výstupov
- Príprava materiálov pre platené médiá
Projekt realizujeme v spolupráci s českou agentúrou CREST COMMUNICATION.